Brev:
Madplan 7½ måned
14. november 2006
Alder:
7 mdr.
Madplan 7½ måned
Hej Helen
Tak for dine svar som vi flittigt holder os til. Jeg har endnu et par spørgsmål til vores datters madplan. Jeg ammer nogle dage andre får hun flaske, når jeg er på job. Er dog lidt i tvivl om hun får nok væske i løbet af en dag og om vi kan gøre noget anderledes.
En typisk dag ser således ud:
Tidlig morgen ammes kl. ca. 05-06
kl. 06-07 vågner
kl. ca 08 grød (havre- eller andet grød) mælk af kop, drikker ikke så meget.
Formiddagslur ca. ½ time
kl ca. 11 flaske ca. 100 ml eller ammes
kl. ca 13. risgrød med grøntsagsmos+kop
middagslur ca. et par timer
eftermiddag flaske ca. 100-150 ml. eller ammes
evt powernap på ½ time
aften. grøntsagsmos evt med lidt risgrød i.
kl. ca 20 ammes.
Som det ser ud lige nu kan vi nøjes med sut om natten.
Har prøvet at give kylling og fisk i mosen, det var hun ikke specielt begejstret for og bliver hurtigt sur og brokker sig når hun har spist lidt.
Hvornår skal vi videre med maden og hvad er næste trin? Er lidt bange for at give hende brød osv. mht at få det galt i halsen. Hvornår kan de finde ud af det? Får indimellem en skorpe/tvebak at trygge på.
Et andet spørgsmål ang. mig selv er hvornår et det naturligt at få menstruation igen? Ammer jo stadig, kan det stadig være det der holder det tilbage?
Hilsen mor